Hieronder tref je een overzicht van de vragen die het meest aan ons gesteld worden. Staat jouw vraag hier niet tussen? Neem dan contact met ons op via info@rijswijkseschouwburg.nl of via 070-2501160.
Kaarten zijn 24 uur per dag en zeven dagen per week verkrijgbaar via de website. De online kaartverkoop is snel en gemakkelijk. Bovendien kun je zelf jouw plaatsen in de zaal bepalen en jouw theaterkaarten uitprinten.
Kaarten kopen aan de kassa in de schouwburg is mogelijk tijdens onze kassa openingstijden. Zie voor onze openingstijden https://www.rijswijkseschouwburg.nl/kaartverkoop
Mijn Omgeving is een digitale omgeving waar je alle informatie vindt van jouw aankopen. Vanuit deze omgeving kan je gemakkelijk jouw e-tickets downloaden en aan de deur laten scannen.
Kijk op deze pagina voor meer uitleg over jouw Mijn Omgeving-account en hoe je je hiervoor kan registreren.
Het is mogelijk om via de Nationale theaterkassa telefonisch plaatsen te reserveren 070 – 250 11 60 Je dient de kaarten binnen veertien dagen na reservering af te halen bij de kassa.
De administratiekosten zijn de kosten die betrekking hebben op onze kaartverkoop. Dit zijn onder andere kosten gerelateerd aan het verkoopsysteem, de website, kosten van onze klantenservice en overige verkoop- en kantoorkosten. Hiermee zijn wij in staat om je kaarten te laten boeken via onze website, toegangskaarten te laten scannen bij de ingang en je van een goede service te voorzien.
Als je bij het bestellen van je kaarten aan hebt gegeven de betaling door middel van overschrijving te willen voldoen, heb je van ons een bevestiging gekregen met de betaalgegevens.
Als je bij de betaling een verkeerde omschrijving hebt ingevoerd, hoef je geen actie te ondernemen. We storten het bedrag binnen 4 werkdagen terug.
Er is een aantal passen dat soms recht geeft op korting op diverse voorstellingen binnen ons aanbod. Bekijk op deze pagina het complete overzicht van kortingspassen en cadeaukaarten die Rijswijkse Schouwburg accepteert.
Houders van een Ooievaarspas betalen op vertoon van hun pas bij vrijwel elke voorstelling ongeveer 50% van de reguliere toegangsprijs. Deze korting geldt uitsluitend als je kaarten koopt aan de kassa. Telefonisch reserveren kan uiteraard altijd. Vergeet bij het afhalen van de kaarten niet je Ooievaarspas en een geldig legitimatiebewijs te tonen! Meer info? Kijk dan op ooievaarspas.nl.
De kortingspassen zijn niet te gebruiken voor de filmvertoningen van het TheaterCinema.
In het geval van online bestellingen kunnen de kaarten in je ongewenste email zijn beland.
Heb je fysieke kaarten besteld en zijn deze binnen twee weken na je bestelling nog niet ontvangen? Bel dan met de theaterkassa: 070-2501160. Je krijgt dan nieuwe toegangsbewijzen toegestuurd.
Het komt zeer regelmatig voor dat er voor uitverkochte voorstellingen kaarten terugkomen. Hou hiervoor onze website in de gaten.
De Grote zaal is verdeeld in een even (rechts) en een oneven(links) kant om de toegangsstromen te bevorderen. Heb je kaarten rij 1 stoel 1 en 3? Dan zit je naast elkaar.
Om te voorkomen dat er losse stoelen overblijven is dit mogelijk. Het reserveringsysteem is ingesteld om ervoor te zorgen dat er zoveel mogelijk bezoekers naar de voorstelling kunnen.
Rijswijkse Schouwburg heeft zowel in de Grote Zaal als in de Kleine Zaal een aantal plaatsen beschikbaar, speciaal voor rolstoelgebruikers. Wil je hiervan gebruikmaken, dan kan je dit melden bij de reservering. Wij reserveren dan één plaats voor de rolstoelgebruiker en - indien mogelijk - één plaats ernaast voor de begeleider. Reserveren van rolstoelplaatsen kan uitsluitend via de kassa.
Bel of mail: 070-2501160 / info@rijswijkseschouwburg.nl
Kaarten annuleren kan tot 48 uur voor aanvang van de voorstelling, je krijgt het aankoopbedrag van de kaarten terug. Hier brengen we € 3,50 (per kaart) annuleringskosten voor in rekening. Eerder in rekening gebrachte administratiekosten worden niet vergoed.
Vanaf 48 uur tot de voorstelling kan je iemand anders blij maken met je kaarten.
Bij de familie|jeugd voorstellingen staat een adviesleeftijd. Daarmee geeft het gezelschap /artiest aan voor welke leeftijdscategorie de voorstelling is gemaakt. Deze is gebaseerd op inhoud en lengte van de voorstelling. Uiteraard zijn er verschillen in ontwikkeling tussen kinderen in dezelfde leeftijdscategorie. Het is aan de ouder/begeleider om te beslissen en hierbij rekening te houden met de 'vanaf' leeftijd.
Vraag aan onze medewerkers bij de garderobe waar je de kinderwagen / buggy neer kunt zetten.
Natuurlijk mag je je kind op schoot houden. Iedere bezoeker van het theater moet in het bezit zijn van een geldig toegangsbewijs, dus ook kinderen hebben een eigen kaartje nodig. Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen baby, peuter of schootkind. Bij de kindervoorstellingen kan je bij de ingang van de zaal gratis een stoelverhoger lenen!
Niet iedere voorstelling heeft een pauze. Of er een pauze is wordt bepaald door het gezelschap/artiest. Circa twee weken voor aanvang van de voorstelling staan, indien bekend, op de website bij de voorstelling vermeld of er een pauze is en tot hoe laat de voorstelling duurt. Is er geen pauze? Dan wordt het pauzedrankje na afloop aangeboden.
Dit verschilt per voorstelling. Het besluit of bezoekers later de voorstelling mogen betreden wordt bepaald door de desbetreffende productie.
Het is niet toegestaan om zonder toestemming van Rijswijkse Schouwburg en de betreffende producent beeld of geluidopnames te maken van een voorstelling.
Rijswijkse Schouwburg biedt een gratis garderobe aan waar je jassen en tassen kan inleveren.
Vervelend als je een persoonlijk eigendom bent kwijtgeraakt. Stuur een omschrijving van het item en vermoedelijke plek van kwijtraken naar info@rijswijkseschouwburg.nl en we doen ons best om het item terug te vinden.
In de meeste gevallen kan Rijswijkse Schouwburg kopiekaarten verstrekken. Wel zijn hier kosten aan bevonden.
Alle programma- en prijsgegevens zijn onder voorbehoud van wijzigingen. Soms blijkt pas na de kaartuitgifte dat het voor de kwaliteit van een voorstelling beter is het stoelenplan te wijzigen. Hierdoor kan het voorkomen dat er een andere stoel wordt toegewezen dan er op jouw theaterkaarten staat vermeld.
Rijswijkse Schouwburg heeft zowel in de Grote Zaal als in de Kleine Zaal een aantal plaatsen beschikbaar, speciaal voor rolstoel of rollator gebruikers.
In de Grote Zaal zijn er op rij 9 speciale plekken beschikbaar voor rolstoel of rollator gebruikers. Deze plekken dienen van te voren gereserveerd te worden. Dit is alleen mogelijk bij de kassa. Dit kan telefonisch of per mail 070-2501160 / info@rijswijkseschouwburg.nl
Het toelaten van een blindegeleidehond kan aangevraagd worden via onze telefonische kassa of per mail: 070-2501160 / info@rijswijkseschouwburg.nl.
Wij dienen deze aanvraag voor te leggen bij de desbetreffende producent van de voorstelling.
Voor gebruik in de Grote Zaal beschikken wij over een Sennheiser Tourguide 2020-D systeem met draadloze RF geluidsoverdracht naar stethoscoopbeugels en bodypacks, die wij gratis ter beschikking stellen. Wij hebben geen inductielussen beschikbaar.
Op het parkeerterrein achter Rijswijkse Schouwburg (Huys de Wervelaan) zijn vier invalidenparkeerplaatsen. Voor de schouwburg is een hellingbaan, zodat je gemakkelijk binnenkomt.
Parkeren rondom het theater is betaald van ma t/m zo tussen 18.00 – 24.00 uur (€ 1,50 per uur). Het eerste uur is gratis bij Rijswijkse Schouwburg en het Huis van de Stad ten behoeve van parkeren voor bezoekers. Om van dit eerste uur gratis parkeren gebruik te maken, is het belangrijk je aan te melden bij de parkeerautomaat of mobiele parkeerapp.
Wij adviseren je, om de bezoekersstroom zo efficiënt mogelijk te laten verlopen, een mobiele parkeerapp te gebruiken (parkeerzone 32255).
Kom op tijd; bij uitverkochte, of meerdere voorstellingen op een dag, kan het druk zijn.
Bij een aantal specifieke voorstellingen werken we met Smart Secure kaarten. Smart Secure kaarten zijn extra beveiligde e-kaarten die niet overdraagbaar zijn. Hiermee voorkomen we dat kaarten tegen woekerprijzen worden verkocht en dat iedereen een eerlijke prijs betaalt voor deze voorstellingen. Deze kaarten ontvang je niet in de mail of post, maar zijn te vinden in de Ticketmatic App. Het is daarom van belang om de app in de App Store of Playstore te downloaden.
Voor meer informatie over veilig en zorgeloos kaarten kopen, kijk op www.weetwaarjekoopt.nl.
Hoe werkt het?
1. Download de Ticketmatic app op jouw smartphone
2. Koop kaarten via de website van de Rijswijkse Schouwburg op jouw computer of smartphone.
3. Selecteer de gewenste stoelen.
4. Vul jouw emailadres in (overeenkomend met je account in de app.) Heb je de app nog niet gedownload? Doe dat dan eerst, zodat je verder kunt gaan in het boekingsproces.
5. Bevestig en kies de betaalmethode om jouw betaling te voldoen.
6. Je ontvangt een bevestiging van jouw bestelling per e-mail.
7. Open de Ticketmatic App. Log in op de Ticketmatic App met hetzelfde e-mail adres als je gebruikt hebt bij het boeken van de kaarten. LET OP: het kan tot 24 uur duren voordat jouw kaarten in de app verschijnen.
8. In de Ticketmatic App vind je alle gekochte e-kaarten. De scanbare toegangscodes op deze e-kaarten worden zichtbaar vanaf twee uur voor aanvang van de voorstelling. Let op: de barcode verandert elke 30 seconden.
Ticketmatic is de software leverancier van ons ticketingsysteem.
Het komt helaas te vaak voor dat kaarten van populaire voorstellingen tegen woekerprijzen worden doorverkocht. Door het gebruik van de Ticketmatic App worden kaarten pas kort voor de voorstelling geactiveerd en kunnen de kaarten niet worden doorverkocht. Hiermee voorkomen we dat kaarten worden doorverkocht en iedereen de kans heeft op een eerlijke prijs.
Controleer of je de orderbevestiging op hetzelfde emailadres hebt ontvangen als waarmee je staat aangemeld in de app. De tickets verschijnen dan binnen 24 uur in je app. Je kunt ook proberen rechtsbovenin het venster je tickets te vernieuwen. Als je binnen 24 uur geen tickets ziet, neem dan contact met ons op via 070-2501160.
Kaarten die gekocht zijn als Smart Secure Tickets zijn niet overdraagbaar en kunnen niet cadeau worden gegeven aan iemand anders. Je dient zelf aanwezig te zijn bij de voorstelling.
Als je voor de eerste keer gebruik maakt van de Ticketmatic App, dien je jezelf eerst te registreren. Je ontvangt een inlogcode op het opgegeven e-mailadres. Mocht je geen mail hebben ontvangen, check dan jouw ongewenste mailbox. Om dit te voorkomen adviseren wij je om het emailadres noreply@ticketmatic.com als veilig e-mailadres toe te voegen aan jouw adreslijst. Zodra jouw registratie is voltooid, kan je via de app de kaarten aanschaffen.
In het overzicht van jouw gekochte kaarten zie je altijd alleen 1 kaart. Door de kaart naar links te bewegen, komen de andere gekochte kaarten tevoorschijn.
Per voorstelling zijn er een aantal rolstoelplaatsen beschikbaar. Deze zijn niet te reserveren via de Ticketmatic App. Neem hiervoor contact op met de theaterkassa via 070-2501160.
Je kan de kaarten niet doorsturen. Dit betekent dat het gehele gezelschap in één keer langs de kaartencontrole moet komen.
Theaterkassa
Op vrijdagen geopend tussen 16:00 - 19:00
Telefonisch via NTK
070-2501160
ma t/m zo 10.00 uur - 20.00 uur
de Rijswijkse Schouwburg
Generaal Spoorlaan 10
2283 GM Rijswijk